Rewizor nexo PRO - rozszerzona pełna księgowość

Rewizor nexo PRO jest innowacyjnym systemem wspierającym prowadzenie pełnej księgowości w małych lub średnich przedsiębiorstwach. Jest też sprawdzonym narzędziem dla biur rachunkowych.

Rewizor nexo PRO stanowi rozszerzoną wersję programu  Rewizor nexo, dedykowaną firmom, których potrzeby wymagają jeszcze większej otwartości i elastyczności systemu. Poza pełną funkcjonalnością wersji standardowej, posiada bogaty wachlarz rozwiązań dodatkowych. Umożliwia np. tworzenie wielopoziomowych kont kartotekowych, generowanie raportów wg własnych definicji, tworzenie własnych wydruków, opisywanie własnym sposobem zdarzeń gospodarczych (dodatkowymi transakcjami VAT, itp.), analizowanie zapisów także przy wykorzystaniu tzw. pól własnych oraz rozliczanie rozrachunków ratalnie, a także ewidencjonowanie ich wg własnych typów. Dzięki tzw. punktom rozszerzeń oraz Sferze dla Rewizora nexo możliwe jest dodawania własnych rozwiązań realizujących dostosowanie systemu do szczególnych wymagań firmy. 

Rewizor nexo PRO stanowi integralny element systemu InsERT nexo PRO, do którego należą także: Subiekt nexo PRO -zaawansowany system obsługi sprzedaży i gospodarki magazynowej, Rachmistrz nexo PRO - system wspierający prowadzenie księgowości uproszczonej, Gratyfikant nexo PRO - zaawansowany system kadrowo-płacowy, a także Gestor nexo PRO - system wspierający zarządzanie relacjami z klientami.

Podstawowe funkcjonalności Rewizora nexo PRO:

  • łatwa zmiana formy księgowości: z księgowości uproszczonej na księgi rachunkowe;
  • możliwość pracy etapowej w okresie obrachunkowym: otwarcie i zamknięcie ksiąg; kwalifikowanie zapisów do „13. miesiąca”;
  • rozbudowana administracja planami kont: opcja tworzenia wzorcowego planu kont, przenoszenia planu z innego okresu obrachunkowego, automatyczne generowanie kont kartotekowych, obsługa kont pozabilansowych;
  • zaawansowana dekretacja uwzględniająca podział dokumentów na dekrety i polecenia księgowania, oznaczenie różnych statusów dokumentu (w przygotowaniu, zatwierdzony i zaksięgowany), kontrola kręgu kosztów;
  • prowadzenie ewidencji i rozliczeń VAT: zakupów, sprzedaży (z uwzględnieniem także sprzedaży marża), możliwość rozliczeń metodą kasową, wprowadzania korekt VAT dla nieterminowych płatności z opcją generowania zapisów na podstawie JPK_V7 i wcześniejszych plików JPK_VAT;
  • prowadzenie ewidencja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, a także operacji z nimi związanych (naliczanie i dekretacja amortyzacji z uwzględnieniem kosztów przypadających na miejsca użytkowania, możliwość drukowania tabel i planów amortyzacji) oraz prowadzenie ewidencji wyposażenia i remanentów;
  • prowadzenie podstawowej ewidencji wynagrodzeń: ewidencji osobowej, umów o pracę i umów cywilnoprawnych;
  • rozbudowane rozliczenia właścicielskie: składki ZUS wspólnik, odliczenia i obniżki podatku związane z różnymi ulgami (w tym darowizny przekazanej na rzecz walki z COVID-19);
  • prowadzenie ewidencji i rozliczeń pojazdów prywatnych wykorzystywanych do działalności gospodarczej, a także pojazdów firmowych, z uwzględnieniem możliwości częściowego bądź pełnego odliczenia VAT;
  • możliwość wprowadzania dowodów wewnętrznych - własnych dokumentów związanych z operacjami zachodzącymi wewnątrz firmy;
  • elastyczna obsługa operacji kasowych gotówkowych i bezgotówkowych (płatność kartą lub bonami), raporty kasowe;
  • rozbudowana obsługa rachunków bankowych i operacji z nimi związanych - polecenia przelewów standardowych, przelewy do ZUS, przelewy podatkowe z wykorzystaniem bankowości elektronicznej (off-line przez wymianę plików oraz on-line);
  • prowadzenie ewidencji i elastyczne rozliczanie rozrachunków, powiązane z zapisami na kontach;
  • możliwość wystawienia oraz wydruku deklaracji skarbowych dotyczących rozliczeń podatku dochodowego wspólników i pracowników, podatku CIT (dla osób prawnych) i podatku VAT;
  • możliwość wystawienia deklaracji ZUS (RCA, RZA, DRA) z opcją ich eksportu do programu Płatnik;
  • automatyzacja dekretacji dokumentów księgowych i rejestrów VAT na podstawie definiowalnych schematów;
  • kompatybilność z systemami sprzedaży Subiekt nexo i Subiekt 123;
  • współpraca z KSeF (Krajowym Systemem e-Faktur);
  • możliwość pracy jedno - i wielo-stanowiskowej;
  • pełna obsługa plików JPK_V7 oraz ich deklaracji i wysyłki do Ministerstwa Finansów;
  • możliwość generowanie ksiąg i dowodów księgowych do plików JPK na potrzeby dostarczania ich organom kontroli skarbowej (środkami komunikacji elektronicznej albo na informatycznych nośnikach danych);
  • obsługa procedury centralnego rozliczania VAT, gdy ewidencja prowadzona jest przez jednostkę podrzędną, a rozliczeń dokonuje jednostka centralna (np. jednostki samorządu terytorialnego, którym zakłady użyteczności publicznej, podlegają szkoły itp.);
  • sprawdzanie statusu klientów na podstawie danych GUS, portali Ministerstwa Finansów dotyczących NIP i VAT, Białej listy podatników, bazy aktywnych podatników VIES , a także rejestru kaucji gwarancyjnych;
  • możliwość komunikacja z klientami lub pracownikami za pomocą wbudowanego klienta poczty elektronicznej, a także SMS.

Dodatkowe rozwiązania dostępne w wersji PRO:

  • Sfera dla Rewizora nexo – programistyczne otwarcie systemu na możliwość dodawania rozwiązań własnych (szczegółowy opis i dokumentacja techniczna w nexo SDK – pobierz);
  • możliwość generowania w planie kont wielopoziomowych kont kartotekowych;
  • generowanie kartotek księgowych filtrowanych według pól własnych;
  • możliwość definiowania transakcji VAT;
  • możliwość definiowania własnych typów amortyzacji;
  • magazyn walut – możliwość ewidencjonowania oraz rozliczania ruchu środków pieniężnych na kontach rachunków walutowych;
  • sesje kasowe – funkcja umożliwiająca weryfikację pracy kasjera (podczas procedury zamykania sesji pogram automatycznie wylicza, czy stan środków pieniężnych jest zgodny z operacjami zarejestrowanymi w systemie);
  • opcja definiowania rodzajów rozrachunków;opcja dzielenia rozrachunku na raty - rozrachunek może zostać podzielony na wiele kwot cząstkowych, wraz  z indywidualnym określeniem terminu ich spłaty;
  • prowadzenie ewidencji sesji rozliczeniowych generowanych automatycznie podczas dokonywania rozliczeń;
  • obsługa rozliczeń wielowalutowych (ewidencjonowania np. faktury sprzedażowej w EUR, która jest rozliczona częściowo w PLN i częściowo w USD);
  • możliwość realizowania kompensat wielowalutowych;
  • zaawansowane schematy dekretacji, których warunki wykonania mogą być określone przez  dowolną cechę dokumentu źródłowego; 
  • możliwość definiowania własnych pól w obiektach systemu, także przy użyciu własnych słowników, i wykorzystywania ich do różnorodnych analiz oraz definicjach warunków schematów dekretacji;
  • możliwość dodawania własnych raportów oraz wydruków, wraz z opcją eksportowania ich do innych systemów linii InsERT nexo;
  • punkty rozszerzeń – opcje umożliwiające poszerzać logikę biznesową systemu o algorytmy własne (wyliczanie wartości konkretnego pola na deklaracji itp.).

Dla biur rachunkowych i doradców podatkowych Rewizor nexo PRO dostępny jest również w promocyjnej cenie w ramach specjalnych zestawów (patrz cennik).

Zasady licencjonowania Rewizora nexo PRO

Rewizor nexo PRO dostępny jest w wersji 1- i 3- stanowiskowej. Kolejne stanowiska można dokupywać pojedynczo lub w pakietach po 3. Uwaga: cena rocznego abonamentu ulepszeń Rewizora nexo PRO zależy od ilości stanowisk (patrz Cennik).

W przypadku firm świadczących usługi księgowe podstawowa licencja Rewizora nexo PRO nie ma ograniczeń ilości stanowisk i pozwala na przetwarzanie danych 10 podmiotów. Istnieje możliwość zwiększenia tej liczby poprzez dokupienie rozszerzenia do 50 podmiotów lub rozszerzenia powyżej 50 podmiotów. Uwaga: cena rocznego abonamentu ulepszeń Rewizora nexo PRO zależy od ilości możliwych do obsłużenia podmiotów (patrz Cennik).

Wypróbuj Rewizora nexo PRO za darmo!

Pobranie i zainstalowanie wersji DEMO pozwala na bezpłatne utworzenie nowego podmiotu (wypełnionego danymi przykładowymi bądź całkowicie pustego i wymagającego wprowadzenia wszystkich danych przez użytkownika) i zapoznanie się z wszystkimi funkcjonalnościami programu. Na bezpłatnie utworzonej bazie firmy można pracować przez 45 dni - po tym czasie nastąpi jej zablokowanie. Zablokowany podmiot można ewentualnie uruchomić na nowo (odblokować) wpisując do niego zakupiony kod licencji programu.

Jeśli chcesz poszerzyć funkcjonalność Rewizora nexo PRO...

Możesz poszerzyć funkcjonalność Rewizora nexo PRO dokupując licencje dla modułów dodatkowych:

Automatyzacja - pozwoli usprawnić wiele procesów w Twojej firmie;

Dokumenty firmy- umożliwi wygodne odbieranie w dziale księgowości dokumentów wystawianych w Twojej firmie.