Rachmistrz nexo - uproszczona księgowość dla małej i średniej firmy

Rachmistrz nexo to program wspierający obsługę uproszczonej księgowości. Jest dedykowany przedsiębiorstwom prowadzącym księgę przychodów i rozchodów albo rozliczającym się w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Rachmistrz nexo jest systemem o bogatej funkcjonalności, prostym i intuicyjnym w obsłudze. Praca z nim sprawia, że ewidencja księgowa przebiega szybko i efektywnie.

Rachmistrz nexo posiada wiele zaawansowanych funkcji ułatwiających prowadzenie księgowości w szerokim zakresie od ewidencji VAT, umów i płac, środków trwałych i pojazdów, przez wystawianie deklaracji skarbowych i ZUS, operacje finansowe, aż do rozliczania rozrachunków. Atuty systemu stanowią m.in. automatyzacja dekretacji dokumentów i elastyczność obsługi rozrachunków oraz finansów.

Rachmistrz nexo należy do pakietu InsERT nexo, w którego skład wchodzą także: Subiekt nexo – program do obsługi sprzedaży i gospodarki magazynowej, Rewizor nexo – program finansowo-księgowy, Gratyfikant nexo – program kadrowo-płacowy oraz Gestor nexo – program wspierający zarządzanie relacjami z klientami.

Podstawowe funkcjonalności Rachmistrza nexo:

  • prowadzenie księgi przychodów i rozchodów albo ewidencji podatku zryczałtowanego (możliwość łatwej zmiany formy księgowości);
  • prowadzenie ewidencji i rozliczeń VAT: zakupów, sprzedaży (także sprzedaży marża), możliwość rozliczania metodą kasową, wprowadzania korekt VAT nieterminowych płatności z opcją generowania zapisów na podstawie JPK_V7 oraz wcześniejszych plików JPK_VAT;
  • prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, wraz z związanymi z nimi operacjami (naliczanie i dekretacja amortyzacji z uwzględnieniem kosztów przypadających na miejsca użytkowania, wydruk tabeli i planów amortyzacji);
  • prowadzenie ewidencji wyposażenia oraz remanentów;
  • ograniczona obsługa wynagrodzeń: ewidencja osobowa, umowy cywilnoprawne umowy o pracę;
  • rozbudowane rozliczenia właścicielskie: składki ZUS wspólników, ewidencja przychodów z innych źródeł (EP), odliczenia i obniżki podatku związane z różnymi ulgami, w tym darowizny dotyczące walki z COVID-19;
  • na potrzeby podatku zryczałtowanego obsługa nowej 15-procentowej stawki obowiązującej od 1 stycznia 2021;
  • prowadzenie ewidencji oraz rozliczeń pojazdów prywatnych wykorzystywanych do działalności gospodarczej, a także pojazdów firmowych z opcją częściowego bądź pełnego odliczenia VAT;
  • możliwość wprowadzania dowodów wewnętrznych - dokumentów własnych związanych z operacjami zachodzącymi wewnątrz przedsiębiorstwa;
  • pełna obsługa kasy - operacje kasowe gotówkowe i bezgotówkowe (płatności kartą oraz bony), raporty kasowe;
  • rozbudowana obsługa rachunków bankowych i operacji z nimi związanych - polecenia przelewów standardowych, przelewy do ZUS, przelewy podatkowe z wykorzystaniem bankowości elektronicznej (off-line przez wymianę plików oraz on-line);
  • księgowy ślad rewizyjny, tzn. możliwość analizy przez uprawnione osoby działań użytkowników systemu w głównych ewidencjach księgowych;
  • obsługa ewidencji oraz rozliczeń rozrachunków, możliwość naliczania różnic kursowych, integracja z zapisami księgowymi KPiR i zapisami VAT;
  • generowanie oraz wydruk deklaracji skarbowych (rozliczanie podatku dochodowego wspólników oraz pracowników);
  • prowadzenie rozliczeń VAT za pomocą plików JPK;
  • generowanie deklaracji ZUS (RCA, RZA, DRA) wraz z możliwością ich eksportu do programu Płatnik;
  • automatyzacja dekretacji do KPiR albo EP, a także rejestrów VAT na podstawie definiowalnych schematów;
  • kompatybilność z programem obsługi sprzedaży Subiekt nexo;
  • współpraca z KSeF (Krajowym Systemem e-Faktur);
  • przystosowanie do pracy jedno- bądź wielo-stanowiskowej;
  • możliwość generowanie ksiąg i dowodów księgowych do plików JPK na potrzeby dostarczania ich organom kontroli skarbowej (środkami komunikacji elektronicznej albo na informatycznych nośnikach danych);
  • obsługa procedury centralnego rozliczania VAT, gdy ewidencja prowadzona jest przez jednostkę podrzędną, a rozliczeń dokonuje jednostka centralna (np. jednostki samorządu terytorialnego, którym zakłady użyteczności publicznej, podlegają szkoły itp.);
  • sprawdzanie statusu klientów na podstawie danych GUS, portali Ministerstwa Finansów dotyczących NIP i VAT, Białej listy podatników, bazy aktywnych podatników VIES , a także rejestru kaucji gwarancyjnych;
  • możliwość komunikacja z klientami lub pracownikami za pomocą wbudowanego klienta poczty elektronicznej, a także SMS;
  • biblioteka umożliwiająca zarządzanie plikami zewnętrznymi (np. umowy w formacie PDF), z limitem do 1000 załączników.

Obsługa RODO:

  • cele i zgody na przetwarzanie danych;
  • obowiązki informacyjne;
  • ochrona danych;
  • prawo do zapomnienia (anonimizacja).

Zasady licencjonowania Rachmistrza nexo

Podstawowa licencja Rachmistrza nexo sprzedawana jest na jedno lub trzy stanowiska (tj. umożliwia pracę odpowiednio jednej lub do trzech jednocześnie zalogowanych osób; system może być jednak zainstalowany na większej ilości stanowisk).

Jeśli istnieje taka potrzeba, można dokupić rozszerzenia stanowiskowe Rachmistrza nexo, które są dostępne w pakietach z jednym lub z trzema stanowiskami. Uwaga: wraz z liczbą stanowisk Rachmistrza nexo (powyżej trzech) rośnie cena rocznego abonamentu ulepszeń (zgodnie z: Cennik).

Wypróbuj Rachmistrza nexo za darmo!

Pobranie i zainstalowanie wersji DEMO pozwala na bezpłatne utworzenie nowego podmiotu (wypełnionego danymi przykładowymi bądź całkowicie pustego i wymagającego wprowadzenia wszystkich danych przez użytkownika) i zapoznanie się z wszystkimi funkcjonalnościami programu. Na bezpłatnie utworzonej bazie firmy można pracować przez 45 dni - po tym czasie nastąpi jej zablokowanie. Zablokowany podmiot można ewentualnie uruchomić na nowo (odblokować) wpisując do niego zakupiony kod licencji programu.

Jeśli chcesz poszerzyć funkcjonalność Rachmistrza nexo...

Możesz poszerzyć funkcjonalność Rachmistrza nexo dokupując licencje dla modułów dodatkowych:

Automatyzacja - pozwoli usprawnić wiele procesów w Twojej firmie;

Dokumenty firmy- umożliwi wygodne odbieranie w dziale księgowości dokumentów wystawianych w Twojej firmie.