Automatyzacja - przyspieszenie i usprawnienie działań w firmie
Automatyzacja to dodatkowy moduł możliwy do uruchomienia w systemach linii InsERT nexo i InsERT nexo PRO, pozwalający na planowanie i definiowanie automatycznej realizacji pewnych czynności w programach.
Automatyzacja pozwala usprawnić pracę firmy upraszczając realizację powtarzalnych operacji i umożliwiając łatwą komunikację oraz raportowanie zarówno wewnątrz firmy jak i wobec klientów.
Automatyzacja optymalizuje zachodzące procesy i podnosi efektywność podejmowanych działań.
Jakie procesy można zautomatyzować
Specyfika możliwych do zdefiniowania automatów zależy od programu w jakim moduł Automatyzacji użyjemy.
W Subiekcie nexo/nexo PRO pozwala m.in. na automatyczne:
- wysłanie do klienta SMS-a informującego o realizacji zamówienia;
- utworzenie faktury sprzedaży po skompletowaniu zamówienia;
- wysyłanie wg harmonogramów raportów;
- generowanie powiadomień o zapisaniu dokumentu na kwotę powyżej 20 000 zł, sprzedaży towaru poniżej minimalnej marży, skompletowaniu zamówienia, przygotowaniu wszystkich pozycji zamówienia do realizacji, pojawieniu się nowego zamówienia w systemie, usunięciu dokumentu sprzedaży powiązanego z zamówieniem etc.
W Gestorze nexo/nexo PRO pozwala m.in. na automatyczne:
- wysłanie do klienta SMS-a informującego o wystawieniu faktury cyklicznej;
- utworzenie zamówienia po zaakceptowaniu oferty;
- stworzenie i zapisanie wg harmonogramu raportu;
- oznaczenie wybraną flagą działań zakończonych sukcesem;
- wysłanie wiadomości e-mail do użytkownika dla którego dodano działanie;
- powiadomienie klienta o zmianie jego opiekuna, etc.
W Rachmistrzu lub Rewizorze nexo/nexo PRO pozwala m.in. na automatyczne:
- zadekretowanie dowolnego dokumentu wg zdefiniowanego schematu po pojawieniu się dokumentu w systemie;
- utworzenie amortyzacji zbiorczej gdy będą naliczone amortyzacje wszystkich środków trwałych;
- cykliczne naliczenie składek ZUS wspólników;
- wygenerowanie zaliczki PIT (miesięcznej lub kwartalnej) dla wspólnika;
- wygenerowanie deklaracji rocznych dla pracowników;
- comiesięczne utworzenie dokumentu 'Rozliczenie pojazdu' na podstawie wprowadzonych zapisów eksploatacji pojazdu;
- cykliczne generowanie zestawienia sprzedaży VAT;
- tworzenie sesji kasowych za wybrany okres na podstawie dokumentów zapisanych w systemie;
- oznaczenie wybraną flagą edytowanego pliku jpk, etc.
W Gratyfikancie nexo/nexo PRO pozwala m.in. na automatyczne:
- wysłanie do pracownika e-mail z odcinkiem wynagrodzenia po zatwierdzeniu listy płac;
- oznaczenie operacji bankowej dotyczącej wynagrodzenia jako wrażliwej;
- oznaczenie wybraną flagą edytowanego ręcznie wynagrodzenia;
- wysłanie wg harmonogramu wiadomości e-mail do użytkownika z raportem własnym o kończących się badaniach okresowych i szkoleniach BHP, etc.
W Biurze nexo pozwala na automatyczne rozliczenie miesiąca we wszystkich podmiotach, czyli:
- naliczenie składek ZUS;
- wygenerowanie zaliczek PIT dla wspólników;
- utworzenie dokumentów amortyzacji zbiorczej;
- wygenerowanie zbiorczych zestawień VAT sprzedaży.
Co zrobić by moduł Automatyzacja zadziałał
- Określ w swojej firmie powtarzalne czynności lub obszary, w których sprawna komunikacja podniosłaby efektywność pracy.
- Stwórz scenariusz automatu dla Twojej firmy - podaj jakie czynności mają się wykonać przy jakich warunkach/ wg. jakiego harmonogramu (możesz wykorzystać przykładowe automaty, które widoczne są w module).
- Automat zacznie działać po zapisaniu go w systemie wg. określonych w nim warunków; możesz też zaplanować opóźnienie jego wykonania.
- Dla lepszego zarządzania automatami można grupować je w kategorie.
Wypróbuj Automatyzację za darmo
Moduł Automatyzacja możesz aktywować w swoim programie nexo/ nexo PRO i przez 1 miesiąc pracować na nim całkowicie za darmo na dowolnej liczbie stanowisk.
Chcąc aktywować Automatyzację w programie nexo/nexo PRO należy:
- wybrać w drzewku modułów w grupie ‘Ewidencje dodatkowe’ pozycję ‘Automatyzacja’;
- na ekranie powitalnym wybierz 'Aktywuj Automatyzację' (uwaga: wymagane jest podłączone Konto InsERT).
Jak zakupić Automatyzację
Po upłynięciu bezpłatnego miesiąca działania Automatyzacji, korzystanie z niej jest możliwe po wykupieniu osobnej licencji modułu na okres 1, 3 lub 12 miesięcy (jest to licencja oddzielnie płatna od licencji programu nexo/nexo PRO).