Rachmistrz GT - księga przychodów i rozchodów oraz ewidencja przychodów
Rachmistrz GT jest nowoczesnym programem do prowadzenia uproszczonej księgowości. System ten przeznaczony jest dla przedsiębiorstw prowadzących księgę przychodów i rozchodów, a także dla podmiotów będących płatnikami podatku zryczałtowanego od przychodów ewidencjonowanych.
Rachmistrz GT jest doskonałym narzędziem zarówno dla firm samodzielnie dokumentujących działalność gospodarczą, jak i dla biur rachunkowych. Bezpłatnie dołączony program mikroGratyfikant GT umożliwia także podstawową obsługę płac.
Rachmistrz GT to wygodny i funkcjonalny system należący do linii InsERT GT,zintegrowany z pozostałymi jej elementami.
Główne zalety Rachmistrza GT:
- możliwość prowadzenia księgi przychodów i rozchodów lub ewidencji podatku zryczałtowanego (w zależności od wybranej formy księgowości);
- ewidencje VAT: zakupów, sprzedaży (także ewidencjonowanie transakcji unijnych); możliwość ewidencjonowania sprzedaży nieudokumentowanej rozliczanej strukturą zakupów;
- obsługa kartotek pojazdów wykorzystywanych do celów służbowych, a także ewidencja rachunków związanych z eksploatacją pojazdów i ich przebiegami;
- możliwość prowadzenia ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (naliczanie i księgowanie amortyzacji, wydruk planu amortyzacji) oraz prowadzenie ewidencji wyposażenia i remanentów;
- obsługa kartoteki kontrahentów oraz wspólników (indywidualne parametry dotyczące rozliczeń z
ZUS , automatyczne księgowanie w koszty lub odliczanie od dochodu składek ZUS i innych funduszy, obliczanie i dokumentowanie odpowiednim raportem zaliczki na podatek dochodowy); - obsługa wynagrodzeń: ewidencja osobowa, umowy o pracę i cywilnoprawne, wypłaty oraz rachunki do umów cywilnoprawnych (w tym możliwość automatycznego wyliczania na podstawie zdefiniowanych schematów wynagrodzeń);
- naliczanie, wydruk oraz pełna obsługa wysyłki elektronicznej deklaracji skarbowych (wraz z niezbędnymi załącznikami): VAT-UE, PIT-11, PIT-36, PIT-36L, PIT-4R, PIT-28, PIT-8AR;
- automatyczne generowanie oraz wysyłka plików JPK_V7M i JPK_V7K (rozliczanie miesięczne lub kwartalne);
- obsługa korekt deklaracji skarbowych z wysyłką elektroniczną;
- obsługa deklaracji
ZUS (DRA, RCA, RZA) wraz z możliwością ich eksportu do programu Płatnik ZUS; - integracja z systemem obsługi sprzedaży Subiekt GT oraz możliwość współpracy (przez opcję Komunikacja) z innymi systemami (np. Subiekt dla Windows, Subiekt 5 EURO, mikroSubiekt dla Windows).
Dla biur rachunkowych i doradców podatkowych Rachmistrz GT dostępny jest również w promocyjnej cenie w ramach specjalnych zestawów (patrz cennik).
Zasady licencjonowania Rachmistrza GT
Podstawowa licencja Rachmistrz GT nie posiada ograniczenia liczby stanowisk i pozwala na prowadzenie ksiąg jednej jednostki organizacyjnej mieszczącej się pod adresem wskazanym w karcie rejestracyjnej.
Jeśli potrzebujemy mieć możliwość pracy w Rachmistrzu GT łącząc się z innej lokalizacji niż miejsce wskazane w karcie rejestracyjnej licencji, należy dokupić tzw. Licencję na pracę zdalną/ oddziałową.
W przypadku rejestracji programu przez firmę świadczącą usługi księgowe, podstawowa licencja Rachmistrza GT umożliwia pracę na dowolnej ilości stanowisk i prowadzenie aktywnych ewidencji księgowych dla 30 podmiotów gospodarczych.
Można zakupić rozszerzenia tej licencji:
- o kolejne 10 podmiotów
- rozszerzenie OPEN na nieograniczoną liczbę obsługiwanych podmiotów.
Dodatkowy zakup Licencji na pracę zdalną/ oddziałową umożliwia księgowemu pracę na Rachmistrzu GT w następujących przypadkach:
- w siedzibie klienta - można tam przetwarzać dane wyłącznie tego klienta;
- poza swoim biurem i poza siedzibą klienta, czyli np. w prywatnym mieszkaniu;
- na komputerze przenośnym przypisanym do jednostki organizacyjnej księgowego, bez względu na miejsce pracy na tym komputerze, również w siedzibie klienta - w takiej sytuacji istnieje jednak ograniczenie czasowe do 12 godzin pracy miesięcznie w siedzibie danego klienta.
Wypróbuj Rachmistrza GT za darmo!
Pobranie i zainstalowanie wersji DEMO pozwala na bezpłatne utworzenie nowego podmiotu (wypełnionego danymi przykładowymi bądź całkowicie pustego i wymagającego wprowadzenia wszystkich danych przez użytkownika) i zapoznanie się z wszystkimi funkcjonalnościami programu. Na bezpłatnie utworzonej bazie firmy można pracować przez 45 dni - po tym czasie nastąpi jej zablokowanie. Zablokowany podmiot można ewentualnie uruchomić na nowo (odblokować) wpisując do niego zakupiony kod licencji programu.